nzlivet

Här skriver jag just nu om min tredje resa till Nya Zeeland

Besvikelse, trevliga människor och nu är jag påväg

Det blev ingen Tongariro Alpine Crossing i Tongariro National Park som var planen, hade verkligen sett fram emot det men när vädret säger nej är det inte mycket man kan göra åt saken. Alpine crossing är enligt många en av de coolaste dagsvandringarna i NZ, men då får jag ha det kvar till nästa gång istället! Blev dock inte en totalt bortkastad tur dit, jag och en annan tjej som också skulle gått den samma dag gick några andra kortare turer istället och hade en riktigt bra dag. Det var ett himla mysigt backpackerställe också, inte så mycket folk så man lärde som känna varandra även om det bara var över två nätter. Tittade på lite konstiga filmer, pratade om det här med att resa och hade allmänt trevligt bara - så fint när man träffar bra människor! 

Sista dagen i Wellington blev riktigt bra med sagan om ringen tur, var en riktigt trevlig grupp med människor och en kul dag helt enkelt. Fick se massa platser där de spelat in olika scener plus weta workshop som gör kostymer och masker och specialeffekter typ,massa sånt. Igår blev det också fish and chips till middag - nom!
Men nu är jag på g mot Sverige, lite förkyld och trött så är inte optimalt men det är som det är helt enkelt. Hade ett flyg Wellington-auckland, så sitter nu på flygplatsen i Auckland och väntar på flyget mot Melbourne, hittade en trevlig människa att prata med en stund och har ätit mat, men det finns inte en enda glass här.... Sorg! 
Resterande flyg är alltså Auckland-Melbourne-Dubai-London-Stockholm, landar lördag kväll i Sverige. 

Känns väldigt sorgligt att åka härifrån, inte bara för att detta också är hemma utan även för att jag nu trivs himla bra med att resa runt själv, definivt något jag tänker göra mer! För även om jag rest mycket tidigare har jag inte gjort det så himla mycket på egen hand,det är kul att veta man kan. 

(Så för sista gången, för denna gång)
/kiwibruden 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: