nzlivet

Här skriver jag just nu om min tredje resa till Nya Zeeland

Uppräkning och nedräkning

Befinner mig i Kaitaia nu, kan mycket väl vara den tråkigaste staden jag varit i... Inget vatten, inte någon större park, inte speciellt mycket att se eller göra. Den ligger dock bra till för att åka på äventyr från, hade man haft bil skulle det varit en superbra stad! Massa turer utgår också härifrån upp till Cape Reinga och 90 mile Beach, som alltså är toppen på nordön, och det är ju därför jag är här. Gårdagen spenderades alltså på en buss upp till och runtikring de platserna. Och det var så klart väldigt, väldigt vackert - men också väldigt mycket turister, och ja jag har lite svårt att känna mig så otroligt mycket som en turist så det drog helt klart ner betyget för dagen litegrann. Men jag badade, åt massa glass, fick se de två haven mötas utanför Cape Reinga, åka buss på 90 mile Beach och åka typ bodysurfingbräda ner för branta sanddyner - jag hade helt enkelt en riktigt bra dag! 
Vi har nu fått vintertid här också vilket innebar att morgonens springtur var betydligt mycket ljusare än gårdagens trots att de skedde samma tid på dygnet. Dagen kommer spenderas på en buss på väg mot Auckland där jag sover inatt för att imorgon åka vidare till Tongariro National Park! Wohoo mer äventyr!!
Men det börjar verkligen lida mot sitt slut nu, om en vecka har jag nu antagligen landat på Arlanda, skrattat åt allt som är på svenska, köpt en piggelin och kramat mamma - galet vad snabbt tiden gått! 

Glad påsk också, hoppas ni har en fin påskhelg med massa godis!

/kiwibruden 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: