nzlivet

Här skriver jag just nu om min tredje resa till Nya Zeeland

Livet

Var länge sedan jag skrev men livet kommer emellan. Hade underbara men alldeles för snabba två veckor i Te Anau, fick hjälpa till att väga kalvar, ge 246(tror jag) kalvar en spruta med vitaminer och hjälpa till att fösa kor tillbaka till rätt hagar - sånt som kanske inte låter så speciellt men som var väldigt spännande att vara med om! Fick också äntligen se en del av Kepler leden, en vandringsled som jag velat gå och var på väg att gå två gånger när jag bodde här men annat kom emellan där också. Gick bara några timmar på den men det var fint att iaf få se den! Kanske blir ett försök till att vandra den senare om jag åker tillbaka till Te Anau, får se. 
Men nu har jag alltså bytt plats och gård, till en gård utanför Mataura hos en kvinna som har får och hästar- rätt perfekt plats för mig med andra ord! Fast just i helgen är jag faktiskt hemma i Woodlands, Tess åkte upp till sitt universitet igårkväll och äldsta värdbrorsan är hemma en tag från Kina så det var stor familjeträff i fredagskväll, väldigt trevligt att träffa alla!
På nya stället har jag hittills hjälpt till att flytta en del lamm som skulle in och ut och fram och tillbaka mellan olika hagar eftersom det var klippningsdags. Så har också fått se på när lamm klipps, riktigt häftigt faktiskt, det går så galet snabbt! Har även hjälpt till att avmaska (tror jag det måste vara med gör) massa lamm, det måste jag säga var jobbigt och man får en helt ny respekt för de små liven - jösses vad starka de kan vara! 
Har även fått vara uteblev rida lite, följde med när det var motioneringsdags för massa hundar som används för "jakt" - sådan jakt där man rider efter i stor grupp och hundarna jagar en hare - det var också en upplevelse! Blir kvar hos henne i några veckor och sedan får jag se vart jag tar vägen, kanske tillbaka hem till gården i Woodlands ett tag och eventuellt tillbaka till Te Anau, men är några veckor tills dess så jag hinner tänka efter!

/kiwibruden 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia
skriven :

Åh vad roligt att höra ifrån dig, Kiwibruden! Skönt att höra att du har det bra! Vad många spännande äventyr du är med om.
Ta hand om dig! Kram!

/Pia