nzlivet

Här skriver jag just nu om min tredje resa till Nya Zeeland

Te Anau

Mu var det länge sedan jag skev, men tiden går så fort helt enkelt. 
Har sedan senaste inlägget varit i Woodlands två nätter, Mavora en natt och är nu strax utanför Te Anau sedan några nätter tillbaka. 
Vi satt hemma i Woodlands en kväll med en kompis till familjen och pratade lite, jag skulle ju upp hit och de skulle köra upp mig eftersom en häst skulle med, det var lite strul med när det skulle passa och sådär varpå jag sa att jag kunde ju rida till Te Anau istället. Sa det bara på skämt med Delwyne nappade direkt på det och vi började planera vilken väg och vart vi skulle kunna sova. Vi hade nästan en plan men det föll eftersom hästarna skulle behöva nya skor vilket inte hanns med.. Lite nedslagna av det var vi men bestämde istället att packa hästlastbilen och åka upp en natt till Mavora istället - så då gjorde vi det på vägen hit! 
Mavora är nog mitt favoritställe på jorden hittills... Det är två sjöar som ligger inklämda mellan berg /kullar, ganska långt från närmaste stad och utan mobiltäckning - det är underbart vackert och så lugnt, tystnaden är ganska överväldigande. Det finns också en hage att slänga in några hästar i vilket är alldeles perfekt! Vi spenderade bara en natt där vilket var lite synd, men samtidigt är jag bara enormt lycklig att jag ens kom ut dit - hade inte tagit mig dit på egen hand tror jag. 
Vägen dit var också lite spännande, vi hade tre hästar med oss - varav en som aldrig åkt hästlastbil förut, och kanske fem kilometer utanför sista "byn" man åker förbi så small ena däcket till... Som tur var hände det nästan precis utanför en rastplats  vi backade tillbaka dit, lastade av hästarna (som var oväntat lugna) och knöt fast dem i ett staket medan Bob långsamt fick köra tillbaka för att byta däck. Men ja som sagt, fram kom vi och trevligt hade vi! På kvällen när vi kom fram stack jag ut på en ridtur på min underbara lilla Trudy och dagen efter red vi alla tre ut en längre sväng innan vi packade ihop oss och åkte till Te Anau. Här är jag nu fram till runt den 10e feb och jobbar hos min "värdmoster" på deras gård. Det har hittills mest inneburit att hänga med den 11 åriga dottern som bor här, lära henne att rida och gå och bada - inte så tokigt! Idag har jag dock också börjat med att köra fyrhjuling och sätta upp staket - rätt nice. 

Kameran och paddan vill fortfarande inte samarbeta så tyvärr blir det inte så mycket bilder men jag ska fortsätta försöka lite med jämna mellanrum! 

Hoppas ni har det gött hemma
/kiwibruden
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: