nzlivet

Här skriver jag just nu om min tredje resa till Nya Zeeland

Nelson

Ligger i min säng här en tidig morgon i Nelson, har återgått till de sömnrutiner jag periodvis haft med löjligt tidiga kvällar och tidiga mornar - men det är rätt skönt, jag har ju aldrig varit kvällsmänniska egentligen. 

Färjeöverfarten gick bra, det blåste som sjutton men vågorna var inte så hemskt stora ändå. Jag satt ute hela vägen över och så fort man ställde sig upp behövde man hålla fast sig i räckena - galet vilken vind! Såg delfiner!!! Och så klart en hel massa vackra landskap, hade glömt hur otroligt fint det var. 

Picton var underbart, önskar jag hade stannat en natt till men ska väl tillbaka upp den vägen sen också så då får jag chansen att traska runt där igen. Jag kände då på riktigt att jag var i Nya Zeeland, för Wellington i all ära - men det är ju ändå en storstad. Bodde för övrigt på ett väldigt skumt vandrarhem, lite hippieaktigt så - men trevligt och ganska mysigt så klagar inte. 

Och nu är jag alltså framme i Nelson, igår stack jag direkt ut på promenad, hittade en vacker utsiktsplats och mitten på Nya Zeeland också tydligen, drack för lite vatten och fick världens huvudvärk... Blandad dag helt enkelt! Men efter en massa vatten och en god natts sömn känner jag mig redo för nya äventyr, blir mer vandring idag tror jag - nu när möjligheten ändå finns måste jag ju passa på! 

/kiwibruden 
(Ska se om jag kan lägga upp lite bilder här i dagarna, har ju knäppt en del..) 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: