nzlivet

Här skriver jag just nu om min tredje resa till Nya Zeeland

Soon!

Har nu spenderat drygt 2 fantastiska dagar i Nelson, vandrat, sprungit - får världens skavsår, mindre kul..., badat, solat och haft det bra. Träffade en familejkompis som bilar runt i nya Zeeland tillsammans med en annan, så jag hängde med dem till underbara stränder i närheten av nationalparken Abel Tasman - galet vackert! 

Idag har jag suttit i en buss större delen av dagen, men vad gör väl det när man åker genom vackra landskap med en busschaufför som berättar lite om omgivningen man åker igenom. Är just nu i Christchurch, blir inte speciellt mycket sett av denna stad men det är jag faktiskt rätt glad för. Det är säkert en väldigt fin stad men jag är faktiskt rädd för jordbävningar, just eftersom det har varit så stora här förut känner jag mig väldigt nöjd med att bara passera igenom. Ska ut och ta lite luft nu i alla fall innan det är dags att sova, och sedan blir det en tidig springtur innan bussen avgår klockan 8 imorgonbitti - om jag vaknar som vanligt klockan 6 alltså! 

För imorgon är jag då äntligen på väg mot Invercargill! Kommer fram där runt 18 om allt går som det ska och då blir det nog ganska raka vägen mot Riverton och deras "stuga" där. Detta betyder, förutom att jag kommer ha det jättebra, att jag också kommer ha dåligt med internet och alltså antagligen inte kommer skriva så mycket på ett tag - men då är ni förvarnade i alla fall. 

Nu ska jag ut och fånga sista solljuset! 

/kiwibruden
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: