nzlivet

Här skriver jag just nu om min tredje resa till Nya Zeeland

Sydön here I come

Har spenderat mina tre första nätter i Wellington, traskat runt i stan, gått på coola museumet Te Papa och läst sagan om ringen (finns ju ingen bättre plats för den boken). Gillar Wellington, det är en väldigt mysig "storstad" med fina gator och trevliga människor. Har varit jetlaggad och trött så har tagit det ganska lugnt, det är väldigt skönt det också. 
Nu sitter jag i en busskur för att komma undan vinden - det blåser som jag vet inte vad nämligen, och jag börjar oroa mig för färjeöverfarten jag ska göra om drygt tre timmar... Det är väldigt vackert vet jag men antar att det med denna vind blir rätt mycket vågor - och jag gillar inte ens båtar som glider fram över stilla vatten... Ahja, väl över på andra sidan hoppas jag lite sol väntar mig i alla fall - får hoppas det är värt det!

Min plan för de närmsta dagarna är att spendera en natt i Picton och sedan två nätter i Nelson, förhoppningsvis få bada och sola lite eftersom det är känt för att vara typ det soligaste stället i NZ! Woho!
Sedan blir det fortsatt färd söderut, har inte bestämt vilken väg än men ner till Invercargill ska jag iaf ta mig inom närmsta veckan - längtar. Anledningen att jag snabbar mig neråt är inte bara för att jag vill "hem" utan också för att jag ska "jobba" lite där nere på åtminstone två olika gårdar - ska bli kul. 

Hoppas ni har det bra hemma, håll tummar och tår för att färjan tar mig säkert över till Picton !

/kiwibruden
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia
skriven :

Gick det bra med färjan? Sjösjuk? Lever du? Tänker mycket på dig och njuter av de fina bilderna som du lägger på Insta. Ha det toppen, Miranda! Kram!