nzlivet

Här skriver jag just nu om min tredje resa till Nya Zeeland

Getingar, hästar och 12 km springtur

Full fart här i kiwiland! 
Igår var jag och Delwyne ute med hennes "ridklubb" på en tur, fjorton stycken i strålande vackert väder. Men så klev en av hästarna framför oss i ett jordgetingbo, getingarna blev inte så glada utan attackerade det som var närmast... Vilket då råkade vara jag, Delwyne och våra hästar. Hästarna fick panik och sprang runt i cirklar, vi lyckades hoppa av och hästarna sprang i full fart därifrån medan vi också försökte ta oss bort från getingarna. Några av de andra red tillbaka för att fånga våra hästar ( som trots att det var första gången för dem på dem gården hade sprungit direkt tillbaka till hästtransporten) och efter det kunde vi sitta upp igen och fortsätta turen. Hästarna ganska rejält stuckna och både Delwyne och jag fick tre bett var. Resten av ridturen gick som tur var bra, vi red på stranden och stannade för lunch på ett café vid vägen - många intresserade miner från folk som körde förbi när de såg fjorton hästar fastknutna i ett staket. 
Idag blev det en 12 km lång springtur, ett lopp som går från Oreti Beach in till Invercargill och kallas 'surf to city'. Är mer socialt och insamling av pengar än tävling, och man kunde gå, springa eller cykla. Jag har sprungit en del sedan jag kom hit men absolut inte så långt så blev väldigt förvånad att jag inte bara lyckades springa hela utan att jag också hade energi kvar när jag gick i mål. Väldigt stolt!

Är jättefint väder idag så sitter nu och njuter i solen, man får lov att ha en ganska slapp dag efter  mycket aktiviteter tycker jag. Njuter av sommarvärmen!

/kiwibruden 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: