nzlivet

Här skriver jag just nu om min tredje resa till Nya Zeeland

Queenstown, köttbullar och det där med att planera...

Dagarna flyger iväg, den ena efter den andra, och jag försöker bara njuta samtidigt som jag nu känner att lite planering av sista månaden är på sin plats så jag faktiskt hinner göra åtminstone en del av allt jag tänkt mig. 
Häromdagen åkte vi till Queenstown, turist- och äventyrshuvudstaden på Nya Zeeland, bara över dagen men vi hann åka upp på ett berg, äta massa god mat, shoppa lite och åka jetboat - superkul! Även om kombinationen massa mat och sen supersnabb båt som ibland gör en spinn är en tveksam kombination... Det var kul att få åka dit, och framförallt kul att få åka dit med sällskap, är verkligen en sån stad där man vill göra saker med någon för att det ska vara riktigt kul. 
Häromkvällen lagades det köttbullar för min skull, jag har väl kanske sagt att det är väldigt svenskt och de tänkte att jag skulle få lite svenskhet i tillvaron. Lärde dem att säga 'köttbullar och potatis' - alltid lika kul att försöka få folk att säga saker på svenska, skrattar varje gång men det är fint att folk försöker. 
Med en månad kvar av min resa börjar jag känna lite planeringshets, det är väldigt mycket saker jag vill hinna med men inte speciellt mycket tid för att hinna allt. Är en sån som gärna planerar långt i förväg men denna resa har varit väldigt spontan för att vara mig och det har varit himla trevligt, så anledningen att jag vill planera nu är egentligen bara så jag inte missar någon av de viktiga grejer jag tänkt mig. Men det är svårt att boka in saker nästan en månad framåt, det blir mer definitivt slutet på resan då, och det vill jag inte.. Ohwell, ni får höra om alla planer så småningom - har några dagar kvar här i alla fall och sedan ett tag hemma i Woodlands innan det bär iväg på riktigt. 

/kiwibruden

Vore också intressant att veta om länken till bilderna funkade? Någon som har tittat på dem?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia
skriven :

Hallå där, Kiwibruden!
Jaaa, det funkade utmärkt att se bilderna. Jättefina! Jättekul att se dem! Åh, vad mycket härligt du får se och uppleva! Njut av varje stund!
Här hemma skiner vårsolen. Härligt! Äntligen!

KRAM!
/Pia