nzlivet

Här skriver jag just nu om min tredje resa till Nya Zeeland

Uppskattad

Det är inte bara det att Nya Zeeland är ett fantastiskt land som gör att jag trivs så bra för tillfället utan också att jag på något vis är uppskattad där jag är. Har varit på två ställen hittills, förutom hemma i Woodlands då men det räknas ju inte, och på båda ställena har jag fått höra att jag borde stanna, att jag inte behöver åka hem alls och att de säkert kan hitta lite mer jobb åt mig om jag vill vara kvar. Det värmer väldigt mycket att höra sånt, och det gör det väldigt svårt att ens tänka sig att man ska åka härifrån. Extra trevligt är det faktiskt att bli uppskattad av "bönder" (låter så bonnigt på svenska.. Engelskans farmer låter mycket bättre!), svårt att beskriva varför riktigt men det är på något sätt som att det är mer grundläggande egenskaper hos en som värderas. Det är inte hur smart jag verkar eller hur mycket böcker jag läser, utan hur man kan hantera djur, hur man lär sig att vara till hjälp och hur man helt enkelt kan underlätta vardagen lite. Det blev rätt flummigt det här, men ja allt kommer av att de idag sa att jag borde stanna kvar här och hjälpa till på gården längre - och det är alltid trevligt att höra! 
(Måste ju tillägga att jag så klart kan känna mig uppskattad på andra ställen också, men det blev så tydligt här). 

Har nog även listat ut hur jag ska få bilderna från kameran till paddan, nu är det bara bra internetanslutning som krävs så får ni snart se lite bilder härifrån också - förstår att bara text inte är speciellt spännande... 

/kiwibruden
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sara Tjernberg
skriven :

Hej Miranda! Vad fint och äkta att bli uppskattad för dom

2 Sara Tjernberg
skriven :

Opps... Nu blev det lite tokigt här.... Det skulle stå: Vad fint och äkta att bli uppskattad för dom egenskaper man har. Ta åt dig verkligen! Kram