nzlivet

Här skriver jag just nu om min tredje resa till Nya Zeeland

Vandringsdags och att säga hejdå

I onsdags åkte jag från gården i Woodlands, det blir aldrig lättare att säga hejdå alltså... Helt hopplöst! Det var väldigt fint att vara hemma lite även om tiden gick alldeles för snabbt och var alldeles för kort, men jag kommer tillbaka, vet inte när men vet ju att det blir någon gång. 
Är nu tillbaka på gården utanför Te Anau i några dagar, har hjälpt till att väga kor, lastat får på en lastbil, klippt lite gräs och gått upp "berget" som är en del av deras gård. Imorgon ska jag nämligen ut och vandra Milford Track med en grupp, och den vandringen utgår från Te Anau. Mamma och Pappa gick den när de var här och sedan dess har jag ju alltid velat gå den, delvis också för stt dem är sagd att vara en av de vackraste vandringslederna man kan gå! 

Finns massor med bilder nu på 
http://opa.cig2.canon-europe.com/s/u/E5BTvhDcnZt
Och Lösenordet är fortfarande Mira. 

Skriver igen när jag är ute ur buschen, antagligen fylld med nya intryck!

/kiwibruden 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ingalill
skriven :

Hej! Nu har jag äntligen hittat hit... :-) Vilka fantastiska bilder - så otroligt vackert landskap - man blir riktigt bergtagen! Och vad jag förstår är du nu ute och vandrar på Milford Track? Härliga hästbilder också! Så mäktiga och vackra varelser! Fåren såg dock lite väl ynkliga och nakna ut....alldeles nyklippta. Men med de frodiga och saftiga gräset på de vida markerna har de nog snart både ätit upp sig och "ullat" in sig...
Apropå djur: här kommer ett citat från Göran Persson som jag just läste tidningen.... även högdjuren kan komma till insikt om sin litenhet.....

"Särskilt umgänge med stora djur
har varit en omskakande upplevelse.
När man kommer så nära
att korna blir individer, då blir
det en speciell kvalitet i den relationen
som jag aldrig någonsin
tidigare förstått.
Före detta statsministern och numera lantbrukaren Göran Persson
i Affärsvärlden.”

Ha det underbart och njut av det fina du får uppleva!
Kramar
Ingalill